Kelionė su Power BI: duomenų paėmimas
Kiekviena kelionė turi pradžią. Nors mūsų kelias su Power BI jau skaičiuoja ne vienerius metus, tai nereiškia, kad ir mes vis dar nesimokome šio analitikos įrankio subtilybių. Vis atsirandančios naujos funkcijos ir galimybės skatina nuolatos atnaujinti savo žinias bei pritaikyti naujoves praktikoje dirbant su klientais.
Nors Power BI yra puikus pagalbininkas verslo analitikoje, žinome, kad darbo pradžia su šiuo įrankiu gali pasirodyti kiek sudėtinga ir gal net savotiškai paini. Vis dėlto kartais geriausia eiti po vieną žingsnį tam, kad galiausiai būtų galima įvaldyti visą sistemą. Norime su jumis pasidalinti vienu iš pirmųjų darbo su Power BI žingsnių – duomenų paėmimu.
Nors šis veiksmas, atrodo, skamba gana paprastai, po juo slepiasi kiek daugiau nei vieno mygtuko paspaudimas. Esame tikri, kad esate susidūrę su duomenų eksportavimu, kopijavimu ir pan. veiksmais, kurie padeda gauti duomenis ir juos įsikelti pvz. į Excel, kuriame galiausiai atliekami skaičiavimai. Power BI turi vieną slaptą ginklą – automatizavimą. Jo pagalba galima pamiršti anksčiau minėtus veiksmus ir rankinį darbą. Tinkamai nurodžius duomenų šaltinį ir pateikus priėjimus, Power BI gali automatiškai atnaujinti ir transformuoti duomenis be jokių papildomų veiksmų ar rankinio darbo.
Pateikiame pavyzdį, kaip duomenų paėmimas atrodo praktikoje. Matome departamentų planus už 2018 ir 2019 metus.

Mūsų užduotis – iš visų failų paimti informaciją ir ją sudėti į vieną failą. Anksčiau atrodė, kad pats paprasčiausias būdas būtų nueiti į kiekvieną failą atskirai yra atlikti Copy/Paste veiksmą. Žinoma, jei taip reikėtų daryti tik vieną kartą – nebūtų didelė problema, tiesa? Bet failai gali atsinaujinti, gali būti pridėta ar ištrinta informacija. Jei failai atnaujinami gana dažnai, tokiam rankiniam darbui gal net reikėtų ir papildomą žmogų samdyti.. Džiugu tai, kad su Power BI viskas yra žymiai paprasčiau. Kaip tai padaryti?
- Nurodykite katalogą, kuriame yra visi failai;
- Paspauskite „Combine & Transform data“;
- Power BI automatiškai sukuria lentelę iš visų failų.
Toks veiksmas yra gana plačiai pritaikomas. Galima įkelti ir sujungti departamento ar visos įmonės planus, sujungti įvairius išrašus, darbuotojų formas, tabelius ar kitus failus. Paliekame tai jūsų vaizduotei ir poreikiui.
Tai yra tik vienas mažas žingsnelis visoje kelionėje su Power BI. Kviečiame eiti šiuo keliu ir plėsti duomenų kultūrą kartu su mumis.